فرزندخواندگی برای اتباع کشورهایی که قانون تغییر جنسیت دارند

دومای دولتی روسیه در قرائت نخست خود لایحه‌ای را تصویب کرد که طی آن فرزندخواندگی برای اتباع کشورهای خارجی که در آن تغییر جنسیت مجاز است، ممنوع می‌شود.

دومای دولتی روسیه در قرائت نخست خود لایحه‌ای را تصویب کرد که طی آن فرزندخواندگی برای اتباع کشورهای خارجی که در آن تغییر جنسیت مجاز است، ممنوع می‌شود.

ژوئیه سال گذشته، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه قانونی را امضا کرد که طی آن تغییر جنسیت در این کشور ممنوع شد. این قانون درباره عمل جراحی مربوط به تغییر جنسیت، تغییر جنسیت در اسناد، افرادی که تغییر جنسیت داده‌اند از فرزندخواندگی منع می‌شوند و ازدواج‌هایی که یکی از شرکای آنها تغییر جنسیت داده باشد، ملغی اعلام می‌شود. تنها یک استثنا وجود دارد و آن برای «ناهنجاری‌های مادرزادی»ست.دسامبر ۲۰۲۲، پوتین قانونی را امضا کرد که تبلیغات «روابط جنسی غیرسنتی، پدوفیلیا و تغییر جنسیت» را در میان افراد در هر سنی ممنوع می‌کرد.

ویاچسلاو ولودین، رئیس دومای دولتی گفت: «ممنوعیت پذیرش کودکان در کشورهایی که تغییر جنسیت در آنها مجاز است، تصمیم مهمی برای محافظت از دوران کودکی و ارزش‌های سنتی محسوب می‌شود.»به گفته وی، این لایحه با اکثریت مطلق نمایندگان موافقت شد. ولودین معتقد است که باید از کودکان در برابر خطراتی که ممکن است در هنگام فرزندخواندگی یا سرپرستی توسط شهروندان کشورهای خارجی که در آن تغییر جنسیت مجاز است محافظت شود.

وی تصریح کرد: ممنوعیت فرزندخواندگی از روسیه یا سرپرستی آنها بر شهروندان چندین ده کشور تأثیر خواهد گذاشت. پیش از این، رئیس دوما گفته بود که شهروندان استرالیا، اتریش، آرژانتین، بلژیک، بریتانیا، آلمان، دانمارک، ایسلند، اسپانیا، ایتالیا، کانادا، نروژ، فنلاند، سوئیس، استونی و غیره نمی‌توانند فرزندخوانده شوند و یا در کشورهایی که عمل تغییر جنسیت نیز مجاز است، به عنوان مثال، در ایران و چین.

۲۵ سپتامبر ۲۰۲۴

منبع:   https://www.rbc.ru/politics/۲۵/۰۹/۲۰۲۴/۶۶f۳de۹c۹a۷۹۴۷dc۲۱de۴۲e۲?utm_source=yxnews&utm_medium=desktop

کد خبر 21230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =